Tanulás Tréning Szülőknek

Időpont:

Szeptember 17.

Hely:

Forrás Jóllét Stúdió 1122 Budapest, Magyar jakobinusok tere 7.

Időpont:

Október 1.

Hely:

Székesfehérvár (Helyszín szervezése folyamatban)

Csak limitált számú hely elérhető!

5-6. osztályba jár a gyermeked? Tanítsd meg tanulni!

Egy parkban találkoztam ötödik osztályos gyerekek szüleivel. Összegyűjtöttem a tanulási problémákat.

tanulás tréning szülőknek

Tanulási problémák 5. osztályban

  • Munka után jön a harmadik műszak. Le kell ülnöm a gyerekkel tanulni. Vagy tanulok vele, vagy nem fog tudni semmit.
  • Negyedikig kitűnő tanuló volt, semmi baj nem volt a tanulással. Lezuhantunk. Nem tudja a könyv leckéjét értelmezni és onnan megtanulni. Csak akkor érti, ha elmagyarázom neki.
  • Okos a gyerekem, de ez az iskolában nem derül ki.
  • Ha ötödikben nem segít a szülő, nem fogja tudni, bármilyen okos.
  • Egyedül hozzá sem fog, nem is tudja, hogyan tanulja. Leülök vele, értelmezzük együtt, megtanuljuk, akkor tudja.
  • A tanulószobán csak azt ellenőrzik, hogy a lecke kész van-e. De a törit természettudományt, irodalmat, memoritereket, szabályokat nekem kell megtanulnom vele. Kitaláltam már néhány trükköt magolás helyett, azzal nagyon jól ment. Imádta. Biztos van több is.
  • A jó tanárok nagy része elment. Vagy magánórákat adnak, vagy elmentek multihoz.
  • Nálunk a papi tanítja a matekot.
  • 10 évesen nyolcosztályosba nem adnám be. 6 osztályosba átvinném, de oda kell az 5. év végi, 6. félévi eredmény, plusz egy jó felvételi. Nem akarom versenyistállóba küldeni, de ezért egy jó iskolába igen.

Érzelmek, viszonyok, kapcsolatok szülő és gyermek között

Fáradtan, türelmetlenül kezdünk a tanulásnak. Sokszor üvöltök. A múltkor ráborult az asztalra és azt mondta sírva: „Én ezt már nem bírom tovább.” Egyre rosszabb a kettőnk közötti viszony. Vasárnap este már hányingere van, gyakran hőemelkedése is. Folyton szorong. Van olyan nap, hogy három dolgozatot is írnak.

Hova tűnt a tanulás szeretete?

Tanulási vággyal születtünk. Szerinted a mostani helyzet normális? Szerinted ennek így kellene lenni? Az iskola a tudás palotája, örömmel kellene oda járni. Mi változott? A probléma gyökere összetett, csak néhányat említek. A digitalizáció előtt a diákok 10-15 percet tudtak figyelni. Ma 5-10mp-et.

Hiába magyarázza a tanár, a gyerek agyban már réges-rég elklikkelt. Tehát az óráról szinte semmit sem visz haza. Még mindig a bal féltekés, fél agyas oktatást nyomják. Ír, olvas, számol. Ez egyenlő a magolással. A gyerekek agya ezt az irdatlan információmennyiséget csak bal féltekével nem képes megjegyezni. Az agy az érdekesre emlékszik, abból pedig jut neki bőven. Az anyagot a dolgozatig tudja, utána törli. Tanév végére a tananyagnak csupán 10%-ára emlékszik. Ezért volt érdemes gyötrődni?

Mit javasolsz, mit tegyünk?

A körülményeket lehet hibáztatni, de a körülményeket nem tudod megváltoztatni. A körülményekre adott válaszaidat tudod megváltoztatni. Vagy elfogadod, belenyugszol, és azt mondod, lesz, ami lesz. Vagy kezedbe veszed a gyerek sorsát, és Te tanítod meg tanulni.

Ha eljutott a tudatodig, hogy a gyermeked későbbi életminősége tőled is függ, akkor tudod mi a dolgod.

Én se tudok tanulni

Persze, hisz nem tanította meg senki. 8 óra alatt megtanulhatod a komplex módszert.

Nem akar velem tanulni

  • Így, ahogy most csináljátok, persze, hogy nem, „agyellenes”. A jobb agyféltekés tanulást imádni fogja.
  • Nem kell egyszerre mindent átadni. 2-3 hónap együtt tanulás elég lesz ahhoz, hogy az új szokást kialakítsa.
  • Az agy plasztikus. Ha ezt a tanulást szokja meg, soha nem fog tudni másképp tanulni.
  • 3 hónap után csak azt kell ellenőrizned, hogy így tanult-e.

Kinek való?

  • Aki a fenti problémákkal küzd.
  • Aki felelős szülő és felvállalja ezt a feladatot. Megtanul tanulni, és 2 hónap alatt megtanítja a gyermekét is tanulni.
  • Aki nem vár a csodára, hanem kezébe veszi az életük irányítását.
  • Aki meg akarja őrizni a boldog gyerek-szülő viszonyt.

Kinek nem való?

  • Akinek nincsenek ilyen gondjai.
  • Aki várja, hogy magától megoldódik.
  • Aki azt hiszi, régen is így volt, majd lesz valahogy.
  • Aki azt mondja, nincs erre se ideje, se energiája.
  • Aki azt mondja, ez az iskola dolga.

Mit tanulunk meg a hatékony tanulás tréningen?

  • Hogyan készítsen JÓ elmetérképet.
  • Hogyan jegyezzen meg évszámokat, felsorolásokat, kulcsszavakat, neveket, idegen szavakat.
  • Hogyan tanulja meg a szabályokat.
  • Hogyan tudjon hosszan koncentrálni.
  • Hogyan tudja a teljes könyvet hosszú távra megtanulni.

Mi lesz az eredménye, ha megtanítom tanulni?

  • Képes lesz önállóan tanulni.
  • Fele annyi idő alatt végez a tanulással. Több lesz a szabadideje, pihenőideje.
  • Emlékezni fog a megtanultakra.
  • Bármikor elő tudja hívni, még stresszhelyzetben is.
  • Gyorsan ki tudja válogatni a lényegest a lényegtelentől.
  • Megtanul választékosan beszélni.
  • Megtanul önállóan jó fogalmazást írni.
  • Nem fog többé szorongani feleléstől, dolgozattól.
  • Megszereti a tanulást.
  • Jobbak lesznek az eredményei, jobbak az esélyei, hogy bejusson egy jó középiskolába.
  • Ezek visszahatnak a lelkére. Egyre magabiztosabb és jókedvű lesz.

Hogyan tudom megtanulni?

Szigorúan kis csoportnak oktatom. Mindent begyakorolunk. Rád figyelek. Eredményt akarok, örömöt, jó szülő-gyerek viszonyt. Egy nap alatt 9-től 17 óráig átadom a két agyféltekés technikát.

könyv, óra, szemüveg

Tanítsd meg a gyermekedet tanulni!

Ne engedd egyedül megküzdeni a borzalmasan nehéz körülmények megpróbáltatásaival szemben. Hisz lehet másképp. Mennyit ér meg Neked az, hogy a gyermeked örök életére megszabadul attól a tehertől, kihívástól szenvedéstől, hogy nem tud tanulni? Ha jól csináljátok soha sem lesz szüksége különórára. A tanulni tudás képessége a legnagyobb érték, mit átadhatsz neki.

A tréning ára 29 900 Ft

27% áfát tartalmaz

Hogyan történik a jelentkezés?

  • Elküldted a jelentkezést.
  • Kapsz egy visszaigazoló e-mailt a részletekkel.
  • 15 000 Ft előleg átutalásával tudod biztosítani a helyed.
  • A felvétel nem a jelentkezés, hanem az utalás beérkezésének sorrendjében történik.
  • A fennmaradó összeget a helyszínen tudod kifizetni.
  • A számlát a helyszínen adom át.

A tréning után bekerülsz egy Facebook csoportba, ahol további segítséget kaphatsz a csoporttagoktól és tőlem. Ötleteket arra, mit hogyan tanuljatok meg. Motivációt mások sikereiből.

Elindult a lejtmenet

Fele annyian jelentkeztek felsőfokúra. Aztán páran. Majd csak kétévente volt csoportom, utána meg egy sem. Kezdetben ők dolgozták ki a témaköröket eredeti német újság alapján, egyedül és egymásnak előadták. Majd a segítségemmel, később azzal sem, nekem kellett vázlat alapján megtanítani. Most a végén egyharmadát tanítottam annak, mint kezdetben. A diákok nem tudnak magyarul sem szöveget értelmezni. Nem baj, megtanuljuk. Nem tudnak fogalmazni. Nem baj, megtanuljuk. Nem tudnak érvelni. Nem baj, megtanuljuk. S így vette át a nyelvórák nagy részét mindannak a megtanulása, ami nélkül semmi sem működik.

Huszonöt évvel ezelőtt kezdtem kutatni a lejtmenet okát, s azt, hogyan is tanul az agy. Mindent tudok a legújabb neurológiai kutatásokról, azokat felhasználva építettem fel a módszert. Tíz éve tanítom, 5000 ember már sikerrel használja.

Mi a baj?

Akkor kezdődött az igazi mélyrepülés, amikor megjelentek az első okostelefonok. Hosszú vívódás után 2021-ben bezártam a nyelviskolámat és fejembe vettem, hogy megállítom ezt a folyamatot. Visszamegyünk arra a tudásszintre, ami az elején megvolt. Mert most is ott van, csak jól kell csinálni. Az ötödik osztály az, ahol még nem késő megtanulni értelmesen tanulni.

A régi bezárult, kezdődik egy új korszak

A XXI. század analfabétái azok lesznek, akik nem tudnak gyorsan és értőn tanulni, akik nem tudnak gondolkodni, akiket visz a tömegpszichózis gépezete. Te nem ezt akarod a gyermekednek. Én megmutatom MIKOR, MIT, HOGYAN tanuljatok.  Az út elején Neked kell kézen fogva kísérni, mígnem önállóan is tudni fogja hogyan hozza ki a képességeiben rejlő maximumot. Légy tudatos, felelősségteljes szülő.

Miért bízz bennem?

Néhány igaz történet a sokból, s azt is megérted, miért lett rosszabb a helyzet.

14 éves csodabogarak

1995-ben léptem ki az oktatási rendszerből, mert úgy nem voltam hajlandó tanítani. 36 évig készítettem fel diákokat nyelvvizsgára, csodabogarakat vittem vizsgázni. Megjelentünk 18-20-an szóbelizni. Még a rettegett Rigó utca, ahol alig pár embert engedtek át. A 14 éves diákjaimnak mind sikerült, ők voltak a legfiatalabbak. Körénk gyűlt a többi felnőtt vizsgázó megnézni ezeket a csodabogarakat. Tizenöt-tizenhat évesen felsőfokúzni jártunk.

Anna sztorija

Anna a 15 éves. 9.-ben, év elején, földrajz órán szóba került a globalizáció. Ki tud róla valamit? Néma csend. Anna jelentkezik és mondja. Mondja azt a négy darab A/3-as lapra írt jegyzetet, amit felsőfokra dolgoztunk ki. A diákok és a tanár szája tátva maradt.

  • Te ezt honnan tudod? - kérdi a tanár.
  • Németből megyek felsőfokúzni, oda kell.
  • Nem mondod komolyan, hogy ezt németül is el tudod mondani?
  • De igen, most kicsit nehezebb dolgom volt, mert magamban le kellett fordítani. S elmondta németül is.

Azért ez egy jó bemutatkozás a gimi elején.

Gréta sztorija, középiskolai felvételi elbeszélgetés

Gréta Szegedre jelentkezett. A következő német órán így szólt:

  • Tercsi néni magát mindenhol ismerik?
  •  Miért? – kérdem csodálkozva.
  •  A felvételi elején a tanárnő megállított néhány mondatom után, és azt mondta: „Te ugye Tercsi nénitől jöttél!”