Rossz memória, önbizalomhiány, motiválatlanság, kíváncsiság elvesztése, lassú gondolkodás, katasztrofális koncentráció, hiányos, téves tudás, az összefüggések nem meglátása. Ez mind a mai „fejletten gondolkodó” ember kórképe.
Egyre kevesebbet használjuk az agyunkat gondolkodásra
Most nem arról akarok írni, hogy a gondolkodást, a memóriát kihelyeztük, átadtuk a technológiának. (Mgj. Lesz ez még rosszabb is, mert az MI tudattalan használatával a maradék képességeidet is el fogod veszíteni.)
Szeretnék megint a bal és jobb félteke működéséről beszélni. Hátha többen nyitottak már rá.
A jobb agyféltekét az iskola lekapcsolta.
Mielőtt iskolába kerültél, mindkét féltekét használtad. Ezért tanultál meg 2-től 5 éves korodig többet, mint az utána következő években a mai napig. Abban a pillanatban, amikor az iskolába kerültél, 80%-ban lekapcsolták a jobb féltekét. Ha csak azt nézed, hogy beültettek a padba, 6-7-szer 45 percre, amit délután folytatnod kellett otthon. Holott tudod, a mozgás az, ami mindkét féltekét használtatja.
A bal és jobb agyfélteke eltérő képessége
A bal racionális, logikus, a szavak szó szerinti jelentését érti, matematikai jeleket, számokat értelmez. Mit nem tud?
Azt, amit viszont a jobb félteke tud. A jobb félteke kreatív, intuitív, tud olvasni a sorok közt, kitalál történeteket. Bármilyen problémára rálátása van, mert nem csak az elemeket látja, hanem az egészet. Vagyis akárminek, bárminek és mindennek a megértése a jobb nélkül lehetetlen.
Hiába olvasod el 100x az anyagot, a jobb agyfélteke bevonása nélkül nem fogod megérteni.
Hadd mondjak két példát!
Olvasol egy történetet, a bal féltekéddel teszed. Közben a jobb képeket társít hozzá. Ezért érted, ezért élvezed, ezért motivál, hogy olvass még. Mi lenne, ha nem mutatna hozzá képeket a jobb féltekéd. Meddig olvasnál? Ezt most vidd át a tananyagodra. Mert az semmiben sem különbözik ettől.
Másik példa. Ismered az abakuszt? A kínai és a japán gyerekek azzal tanulnak számolni. Nagyon bonyolult matematikai műveleteket tudnak villámgyorsan megoldani, még úgy is, hogy közben verset mondanak.
Miért tudnak a japán és kínai gyerekek villámgyorsan számolni?
Először kézzel használják az abakuszt, de idővel eljutnak oda, hogy elég, ha elképzelik a jobb féltekében a mozgást, majd az eredményt visszairányítják a balba.
Ilyen elven működik minden tananyag megtanulása is. Bal olvas, jobb látja.
Einstein zseniségének titka
Einstein agyának felboncolásakor arra a megállapításra jutottak, hogy mindkét féltekét egyformán használta. Tudta a tutit. A képzelet fontosabb, mint a tudás, mert a tudás véges, a képzelet határtalan.
Helyettesítsd be a mondatba a bal és jobb féltekét. A jobb félteke fontosabb, mint a bal, mert a bal képessége véges, a jobbé végtelen. Persze ez nem így igaz, mert egyik sem működik a másik nélkül.
Használd újra a két agyféltekéd
Elérkeztél a jövőt illetően egy döntő lépéshez. Vagy átadod a maradék képességedet a technikának, vagy megtanulod újra használni a jobb féltekédet is.
Miért érdemes? Logikus a válasz. Te leszel okos és nem a gép. Valamint mert ultrakönnyen memorizálsz, önbizalmad megnő, gyorsabban gondolkozol, kreatív ötleteid lesznek, jól tudsz újra koncentrálni, a tudásod pedig nem résztudás lesz, hanem értő, átlátó, átfogó, valódi tudás.
Kezdheted a könyvemmel: Jobb-bal jobban Két féltekés tanulás örömmel